Uppresa till Ärkeprotektoratets Märgbensstämma 10/12

Aktuella aktiviteter hos Hembygdsföreningen Birkarlarna.
Forum rules
Ta för fan och skriv en rubrik som matchar innehållet, annars så kommer jag att gör det åt er eller så tar jag bort hela meddelandet. Tar mig dessutom friheten (från er) och censurerar som det passar mig. Se dessutom till att hålla er inom ämnet i den tråd ni postar i, jag vill inte se exempelvis frågor som berör bandy i en hockeytråd. Meddelanden som svävat för långt från ämnet kommar att ramla ner i sundsvall.

// Percy

Uppresa till Ärkeprotektoratets Märgbensstämma 10/12

Postby Tobias Larsson » Mon Nov 28, 2011 3:04 am

Bröder!

Jag har försökt hör mig för angående vilka som avser bevista Ärkeprotektoratets Märgbensstämma den 10 december, en högtid som man inte vill gå miste om. Det förefaller vara tämligen uppdelat mellan vilka som vill flyga och åka bil, men jag tror nog att man ska kunna få ihop en hel att dela på av den senare. De intressenter jag upptäckt är följande:

Br. Furu
Br. Förare
Br. Överkäk
Br. Gräddnos

Stämmer detta så långt? Och är det någon av er som känner att ni kan tänkas lyckas vaska fram en bil för helgen i fråga?

De som önskar flyga kan också anmäla det här (noterade intressenter är Underkäk, Örkarl, br. Suokko). Själva resandet behöver om man inte gärna så önskar samordnas på liknande vis. Dock kan det vara bra att veta när en broder anländer till flygplatsen, så kanske hämtning kan gå att ordnas.

Vidare gällande för alla, oberoende av färdsätt, kan vara lämpligt att samordna boendet. Ett större rum på vandringshem till exempel behöver inte bli dyrt allt per person om man samordnar. Så, vilka känner att de inte kan lösa boende på annat håll?

Låt oss diskutera och få detta att gå på bästa smidiga sätt. Det är en fantastiskt rolig tillställning som jag rekommenderar alla att delta vid.

DMÄ
Storkarl

P.s. Dessvärre kommer Storkarl inte att kunna närvara personligen då det tryter med såväl tid som ekonomiska medel och det tär tyvärr nog så mycket på främst det senare att samma resa skall företas bara en vecka senare.
Tobias Larsson
Styrelsen

Re: Uppresa till Ärkeprotektoratets Märgbensstämma 10/12

Postby Henrik Dahlberg » Mon Nov 28, 2011 12:04 pm

Vaska bilar är alltid kul.

Vi bodde sist på Sandviksgatan, tror det är detta: http://www.visitlulea.se/bo/vandrarhem/ ... 945&TL=118. De var mycket trevliga att ha göra med.
Storkarl
Henrik Dahlberg
Styrelsen

Postby Björta » Mon Nov 28, 2011 8:55 pm

Har ingen möjlighet att följa med, men jag skulle gärna vilja uppmuntra :D Till min fasa upptäcker jag att jag letar efter "gilla" knappen..... Facebookifierad! :?
Björta
Birkarl

Postby Petter » Sat Dec 03, 2011 11:18 am

Jag gillar detta.
Karlakarl Christian X-X, sedermera Ludwig II av Bayern om Gud så vill, tillika protektoratsheraldiker Cronsten
Petter
Naturlig medlem

Return to Aktuellt