Märgbenstämman den 23 Maj kl 18dk i K1:an, Gäst: Sune Lind

Hit kommer inlägg som inte längre är aktuella

Märgbenstämman den 23 Maj kl 18dk i K1:an, Gäst: Sune Lind

Postby Percy » Thu May 08, 2008 9:46 pm

Märgbenstämman är i K1:an och inte i discot eller på något tysk bordell, kl 18 dk 23 maj, Kvällens Gäst: Sune Lind Anmälan görs på teckningslistan på nationen, via styrelsemailen, styrelsen(A)birkarlarna.com; dock så är det nu i senaste laget att anmäla sig först nu, men det finns fortfarande ett fåtal platser kvar om du är snabb. /BÄPO

Senast rättad av BÄPO

Stavkarl protesterar, Stavkarl har fått nog!!!!
Skall i en solidarisk anda stödja mina kamrater i väst och gå med i författarstrejken. Förvisso har stavkarl alltid haft ett mindre människovärde än alla andra (med vissa få undantag, ni vet vilka jag menar). Dock så är gränsen nådd, man får inte behandla mammaliska enheter hursom helst, även om det bara handlar om djur.(med vissa få undantag, ni vet vilka enheter jag menar.)
Hela konflikten bygger givetvis på att föreningen vägrar att ge tillräckligt med likvidamedel till Stavkarl för att han skall kunna göra sitt jobb. I stället har Stavkarl själv fått med sina surtförärvade pengar stå för porto och liknande utgifter till kallelser och diverse andra stavkarlsgöromål. Detta har varit acceptabelt då föreningen låg på ruinensbrant med stor skulder till allt och alla, men nu när Renneth äntligen har gått bra och föreningen åter har pengar i sin kassa så är det dags att punga upp ersätta stavkarl för diverse utlägg. Men Kronkarl vägrar öppna sin pung och läget för Stavkarl är kritiskt men ostabilt. Bläcket är slut i skrivare och det gapar tomt i kylskåpet, portot har gått upp ock skosulerna är utnötta.

Så därför kommer Stavkarl börja strejka med omedelbar verkan och ingen kallelse kommer att komma ut innan konflikten är löst.
Därför kommer ingen av bröderna vara kallad till Märgbenstämman den 23 Maj kl 18dk i Disoct. Ingen förutom Johan Nordin som är den enda broder som kommer att få en kallelse.
DMÄ Stavkarl Percy
Det är lätt att sitta och klaga att det var bättre förr, det är kärvt att gör någonting åt det istället.
Percy
Styrelsen

Re: Märgbenstämman den 23 Maj kl 18dk i Disot

Postby Percy » Thu May 08, 2008 9:57 pm

ben5.jpg
Det är lätt att sitta och klaga att det var bättre förr, det är kärvt att gör någonting åt det istället.
Percy
Styrelsen

Postby Alex Stenmark » Fri May 09, 2008 1:12 am

Hur vida Kronkarl vill öppna sin pungs innehåll över dig tycker jag inte angår mig. Därför vill jag inte veta eller läsa om det mer men dock min skrivande broder går jag i sympati strejken med dig.

Inget protokoll på märgbenet...

och hör sen
/ Runkarl
Alex Stenmark
Styrelsen

Postby Protektoratsrunkarl » Fri May 09, 2008 9:23 am

Percy wrote:Stavkarl protesterar, Stavkarl har fått nog!!!!
Skall i en solidarisk anda stödja mina kamrater i väst och gå med i författarstrejken. Förvisso har stavkarl alltid haft ett mindre människovärde än alla andra (med vissa få undantag, ni vet vilka jag menar). Dock så är gränsen nådd, man får inte behandla mammaliska enheter hursom helst, även om det bara handlar om djur.(med vissa få undantag, ni vet vilka enheter jag menar.)
Hela konflikten bygger givetvis på att föreningen vägrar att ge tillräckligt med likvidamedel till Stavkarl för att han skall kunna göra sitt jobb. I stället har Stavkarl själv fått med sina surtförärvade pengar stå för porto och liknande utgifter till kallelser och diverse andra stavkarlsgöromål. Detta har varit acceptabelt då föreningen låg på ruinensbrant med stor skulder till allt och alla, men nu när Renneth äntligen har gått bra och föreningen åter har pengar i sin kassa så är det dags att punga upp ersätta stavkarl för diverse utlägg. Men Kronkarl vägrar öppna sin pung och läget för Stavkarl är kritiskt men ostabilt. Bläcket är slut i skrivare och det gapar tomt i kylskåpet, portot har gått upp ock skosulerna är utnötta.

Så därför kommer Stavkarl börja strejka med omedelbar verkan och ingen kallelse kommer att komma ut innan konflikten är löst.
Därför kommer ingen av bröderna vara kallad till Märgbenstämman den 23 Maj kl 18dk i Disoct. Ingen förutom Johan Nordin som är den enda broder som kommer att få en kallelse.
DMÄ Stavkarl Percy

Välj in karln! :mrgreen:

Eftersom jag inte har fått någon kallelse, så kommer jag att sitta ensam i Discot den 23e, omkring kl 18. Å andra sidan är det fredag, så BKO kanske kommer dit och sover lite. Någon annan som är intresserad? Vi kan ju alltid gå på Orvar.
"I am somehow less interested in the weight and convolutions of Einstein’s brain than in the near certainty that people of equal talent have lived and died in cotton fields and sweatshops."
Stephen Jay Gould, 1980
Protektoratsrunkarl
Potentiell

Postby Petter » Fri May 09, 2008 10:53 am

Det kan eventuellt vara så att jag kanske har möjlighet att måhända dyka upp.
Karlakarl Christian X-X, sedermera Ludwig II av Bayern om Gud så vill, tillika protektoratsheraldiker Cronsten
Petter
Naturlig medlem

Postby Anonym Konsult » Fri May 09, 2008 12:48 pm

Ajajaj.......
Det ser ut som stämman blir inställd då.
Nu när äntligen Br Percy fick ändan ur vagnen och skrev något i hyfsat god tid innan stämman så var det inte en kallelse i alla fall. Vad synd. Jag gillar ju märgben.
Jag tänker nog dyka upp i discot den 23:e i alla fall. Kanske Ökäk har missat att strejken är utlyst och kokar några märgben? Eller finns det svartfötter bland Fyllkarlarna, kanske?
Jämmerdal, ständigt denna jämmerdal.
Anonym Konsult
Bitter Extraordinaire

Postby Björta » Fri May 09, 2008 11:46 pm

Jomenvisst. Jag tar min rullator och svänger förbi. Vi kan ju alltid ha egen stämma om nu styrelsenn tänker strejka. Det blir ju liksom lite som förr.... då det var bättre :D

Jag kan vara Storkarl! :D
Björta
Birkarl

Postby Alex Stenmark » Sat May 10, 2008 9:27 am

Björta wrote: Jag kan vara Storkarl! :D

Är det en kupp jag anar.. Om vi är hårda mot strejkbrytare så är vi ännu hårdare mot myterister och då är vi mycket mycket hårda mot strejkbrytare.

Eller vad säger du Storkarl, alltså den riktiga Storkarl.

/Runkarl
Alex Stenmark
Styrelsen

Postby Percy » Sun May 11, 2008 1:23 am

men för fan det är ju en lysande idée, slänga ihop en superbirk-styrelse som tar över stämman för en dag, så kan styrelsen besöka stämman från fågeln till avecen för att sedan besöka vajan på rummet.
Percy
Styrelsen

Postby Percy » Sun May 11, 2008 1:51 am

Tycker att många bröderna nu har byggt höns av höghus. För att förtydliga det lite så har jag skrivit en FAQ.

1. Fråga. Hur vida Kronkarl vill öppna sin pungs innehåll över dig tycker jag inte angår mig?
Svar. Finns det något som angår dig`?

2. Fråga. Så kommer jag att sitta ensam i Discot den 23e, omkring kl 18?
Svar. Nej, Styrelsen behöver ingen kallelse, de skall själv veta när stämman är så det är du och resten av styreslen, fast bara de som har lyckas anmäla sig på teckningslistan eller via forumet eller mail kommer att få mat.

3. Fråga. Ajajaj.......Det ser ut som stämman blir inställd då.?
Svar. Helt fel, verksamheten kommer forsätta som vanligt och samma regler gäller som vanligt, anmäler du dig inte till en stämma så är risken att du kommer att få bli utan mat.

4, Fråga, styrelsenn tänker strejka?
Svar, I och för sig så gör stavkarl 99.9% av allt jobb inom Hbf Birkarlarna men han kan fortfarande inte räknas som hela styrelsen, 0.01 % kommer att vara där.

5. Fråga, Är det en kupp jag anar.. ?
Svar, nej, finns ingenting som stoppar Bröderna att bilda ett ärkeprotektorat i Uppsala. Skulle vara ganska trevligt så slipper man åka så långt när man ska besöka något av protektoraten. Skulle i och för sig bli ganska dyrt för dem om de inte kommer dyka upp till städagen imorgon söndag.

6,. Fråga, Men för fan det är ju en lysande idée, slänga ihop en superbirk-styrelse som tar över stämman för en dag, så kan ordinarie styrelsen besöka stämman från fågeln till avecen för att sedan besöka vajan på rummet.
Svar, Finns fortfarande inte ett seröst forum där man kan diskutera seriösa övriga frågor.

7. Fråga Va fan, är inte myteri allvarligt så vad är då allvarligt. Alla vet vi ju hur det gick för Long John Silver med hans myteri.
SVar. Gröna shiftnycklar, Klart det var bättre förr, problemet är att man inte tar tillvara på den kunskapsreserv som finns inom birkarlarna, nya idéer kommer upp men man klarar inte ta tillvara på 13403/15423 av dem, och gamla tankar försvinner i och med att styrelsemedelmmar lämnar styrelsen, den så kallade tysta kunskapen lever inte vidare. Man kan se föreningen som ett berg bestående av kunskap, idéer, rutiner, teckningslistor, protokoll och för varje år så vitrar berget sönder pga tidens gång, av väder och vind då små gruskorn av kunskap bryts sönder och försvinner.
Percy
Styrelsen

Postby Alex Stenmark » Sun May 11, 2008 8:59 am

Percy wrote: Svar, Finns fortfarande inte ett seröst forum där man kan diskutera seriösa övriga frågor.

Va fan, är inte myteri allvarligt så vad är då allvarligt. Alla vet vi ju hur det gick för Long John Silver med hans myteri.
Alex Stenmark
Styrelsen

Postby Åke » Sun May 11, 2008 11:56 am

Jag kommer till stämman!
:D
Åke
A-lagare

Postby Petter » Sun May 11, 2008 6:21 pm

Jag kommer på stämman!
;)
Karlakarl Christian X-X, sedermera Ludwig II av Bayern om Gud så vill, tillika protektoratsheraldiker Cronsten
Petter
Naturlig medlem

Postby Bengha » Mon May 12, 2008 6:17 pm

Jag kommer
Last edited by Bengha on Wed May 14, 2008 11:55 am, edited 1 time in total.
Bengha
Birkarl

Postby Jonti » Mon May 12, 2008 9:33 pm

Fläkrummet? Låter som en konstig lokal på en tysk bordell.
Funny and original. Unfortunately the funny bits aren't original and the original bits aren't funny.
Jonti
Skvadrian

Next

Return to Arkiv