Kalendarium för HT 11

Aktuella aktiviteter hos Hembygdsföreningen Birkarlarna.
Forum rules
Ta för fan och skriv en rubrik som matchar innehållet, annars så kommer jag att gör det åt er eller så tar jag bort hela meddelandet. Tar mig dessutom friheten (från er) och censurerar som det passar mig. Se dessutom till att hålla er inom ämnet i den tråd ni postar i, jag vill inte se exempelvis frågor som berör bandy i en hockeytråd. Meddelanden som svävat för långt från ämnet kommar att ramla ner i sundsvall.

// Percy

Kalendarium för HT 11

Postby Henrik Dahlberg » Mon Aug 29, 2011 11:09 am

Birkarlar!

Stavkarl bringar er härmed, genom Storkarl, ett kalendarium för augusti och september. Det är även inkluderat de datum som hittills är fastlagda för resten av terminen. In med dem i din kalender!

Notera förutom stämmodatumen även särskilt Antikrundan 14 september, samt vårt nya koncept "Måndagslunch". Enligt en annan förenings kända manér avser vi i styrelsen att se till att birkarlar kan träffas varje måndag och äta lunch tillsammans, om inget annat sägs (per sms) så är det på Majs. Detta kommer att genomföras en längre tid.

Det kommer också att tillkomma kammarkvällar med kortare varsel, och kanske annat oxå. Vill du vara med om andra aktiviteter i Birkarlarnas hägn så kan du höra av dig så blir det säkerligen inplanerat.

DMÄ
Storkarl

KALENDARIUM HT-11

Måndag 29 augusti: MÅNDAGSLUNCH. Birkarlarna äter lunch i Majs Café. Alla välkomna, vi ses kring klockan 12.
Lördag 3 september: RECCEÖL PÅ ORVARS. 15.00, när Orvar öppnar, och fram tills stämman börjar, kommer styrelsen och övriga intresserade att försöka ta hand om nykomna reccar under Birkarlarnas banér för att prata med dem innan det ballar ur på allvar.
Lördag 3 september: SURSTRÖMMINGSSTÄMMA
Måndag 5 september: MÅNDAGSLUNCH.
Måndag 12 september: MÅNDAGSLUNCH
Onsdag 14 september: ANTIKRUNDAN. Den klassiska krogrundan med Vajan. Besöks traditionellt och gärna av både yngre birkarlar, och sådana med ena foten i graven, därav namnet. Sällan har alla nationer verkligen besökts, men kanske är i år året?
Söndag 18 september: ARBETSDAG. Styrelsen kommer att uppehålla sig på nationen för att få viktiga saker gjorda. Nya bröder är alldeles särskilt välkomna att hjälpa till och njuta öl från Öskarls välfyllda kyl. Från klockan 14.
Måndag 19 september: MÅNDAGSLUNCH. Och så vidare, alla framtida måndagar.
Fredag 23 september: ÄLGSTÄMMA. Styrelseval, stora omvälvningar. 18dk.

Preliminärt kalendarium (vilket innebär att mer poster tillkommer!), dock opreliminära datum:

Tisdag 27 september. LANDSKAP. Nationen väljer 2Q, en ovanligt trevlig sexa är utlovad efteråt.
Fredag 30 september. PALTLUNCH i Majs Café.
Lördag 1 oktober. Sydliga sommarstämman, alltså protektorat Syds andra stämma för året. Kontakta Storkarl för protektorat syd Niels för mer info (eller Storkarl Henrik också, för den delen).
Lördag 8 oktober: HÄRKEN. Vajans årliga gask. Varje birkarl är mer än välkommen att anmäla sig till sittningen som brukar bjuda på förnämlig mat och en mycket trevlig kväll i allmänhet.
Fredag 28 oktober: PALTLUNCH i Majs Café.
Fredag 28 oktober: FÖRENINGSKVÄLL. Vi sitter tillsammans med Vajan, mer information kommer.
Lördag 5 november: PALTSTÄMMA.
Lördag 3 december: BLÖTASTÄMMA.
Söndag 4 december: Storkarl ÄSB Ralf Daume håller stämma i Bonn i Tyskland. Om du talar tyska och vill dit kan Birkarlarna hjälpa till med resan, prata med styrelsen.
Storkarl
Henrik Dahlberg
Styrelsen

Return to Aktuellt